Heippatirallaa!

Olen tänään iloinen koska sain eilen sen asunnon mitä kävin kattomassa. Vuokranantajat 90-vuotias ihana nainen ja hänen poikansa olivat molemmat todella herttaisia. Muutan jo maanantaina ja asun siinä 15.9 asti, mikäli putkiremontti ei ole omassa asunnossa silloin valmis niin jatkan asumista vielä heidän toisessa asunnossaan 15.9-15.10. Mutta se on sen ajan murhe. Asunto on aivan ihana, parketti, avokeittiö joka oli just laitettu, makkari erikseen ja iso 5 metriä pitkä parveke laseineen. Tuolla asun kyllä erittäin tyytyväisenä. Niin ja ylin kerros ja hissi löytyy, mikä on Haagassa harvinaista.Koirakin oli mukana, tykkäsivät hänestäkin. Kaikki meni siis bueno. Oltiin vasta 20 aikoihin kotona, vähän aikaa siinä kateltiin netistä ohjelmii kunnes 22 päätin nukkuu. Olin jotenkin aivan väsynyt, ei pystynyt silmät auki. Nukahdin enkä enää herännyt ennen kuin kello 7 aamulla.

Herätys ei ollut mikään kovin mieleinen kun lapsen isä soitteli kännykkääni. En vastannut puheluihin, laitoin viestiä että olen nukkumassa. Sitten tämän jälkeen heti alkoi tulla haistattelu viestejä; olet kusipää, olet ämmä, viet lapseni, en koskaan annan sinulle anteeksi, vihaan sinua. 

Mun piti vähän aikaa miettiä siinä unen pöpperössä mistä hän puhuu. Yks kaks tajusin, hän luuli että tänään on ultra päivä, eli 20.6, sehän on vasta huomenna. Ja oli siis haukkunut minua ihan syyttä suotta. Laitoin sitten hänelle, että ensinäkin tänään on vasta 19.6 ja toisekseen tämä käytöksesi aiheuttu juuri sen, että en halua kanssasi tekemisissä, lopeta haukkuminen ja toivottavasti ymmärrät, että se mitä teit viime viikolal aiheutti minulle suuria ongelmia taloudellisesti. Laittoi takaisin, että ei häntä kiinnosta mitä hän on tehnyt, ongelma on mun oma ja että aivan oikein minulle että joudun kärsimään hänen tekemisistään. 

On varmaan sanomattakin selvää, että tässä vaiheessa lopetin hänen viestiensä lukemisen ja niitä tuli edelleen aika monta ennen kuin tajusi lopettaa. Eli hän ei kadu mitä teki, häntä ei kiinnosta vaikka olisin ongelmissa, hän haluaa vain lapsen itselleen tai ainakin haluaa siis lapsensa asioista tietää. Kunnes sitten kun lapsi syntyy ja tarvitsen apua niin sieltä tulee vastaus "sun muksu, hoida itte". Hän haluaa vain nyt tulla ultraan koska se ei velvoita häntä mihinkään, ei hän vastuuta tule koskaan ottamaan. Se on varma. Ja se että hän haukkuu lapsensa äidin alimpaan helvettiin ilman että toinen on tehnyt mitään. Sekin kertoo varmasti paljon siitä, että minkälainen isä hän olisi lapsellemme. Hän ajattelee asiaa niin, että koska olin aikaisemmin yrittänyt tulla raskaaksi muiden kanssa eikä se onnistunut niin hän tavallaan   "on paras" koska onnistui raskauttamaan minut suurin piirtein heti. Ja tästä minun kuuluisi olla hänelle kiitollinen. 

Sovimme jo aikoja sitten, että emme tule olemaan koskaan yhdessä mutta hän haluaa olla lapsen elämässä. Kuitenkin niin että minä maksan kaiken ja hänen nimeään papereihin ei laiteta mutta tulee käymään kun huvittaa. En oikein lämmennyt ajatukselle mutta ajattelin että katsotaan mitä aika tuo tullessaan. Viime aikainen käytös hänellä on kuitenkin osoittanut, että hän tulee aivan varmasti kävelemään pois ja jättämään minut ongelmiin niin lapsen kuin muidenkin asioiden kanssa aina kun mahdollisuus tulee. Joten en voi luottaa häneen ja se häntä risookin. Että en halua häntä ultraan tai välttämättä ikinä elämäämme. Kuulostaa kurjalta, mutta yritän miettiä asiaa niin ettei lapseni tulisi kärsimään. Ja on väärin minua kohtaa että joudun kantamaan kaiken vastuun, niin taloudellisen kuin muunkin yksin ja hän haluaa olla lapselleen isä niillä ehdoilla mitkä hänelle sopii. 

En osaa pukea sanoiksi miten tämä asia vaivaa minua. Mutta nyt en jaksa murehtia sitä, tänään käyn allekirjoittamassa vuokra-sopimuksen, maanantaina muutetaan ja sit ei muuta kuin enää 1 päivä töit ja juhannuksen viettoon!

973295_10152916611260463_1958221895_n-no975640_10152916588825463_1001267655_n-no

S+ minityyppi 12+3