Hei!

Tänään aamulla mua pyydettiin ylitöihin huomisaamuksi 7-13. Suostuin tekemään 7-12 koska haluan ehtiä olemaan koiran kanssa hetken ennen kuin lähden Vantaalle perhepäivälliselle.

Hyviä uutisia on myös matkan varauksen suhteen; tänään maksettu lennot ja hotelli. Joten matkustamme siis Budapestiin 16.6-23-6.2013. Matka kokonaishinnaksi tuli 380e per henkilö eli vähän enemmän mitä odotimme mutta lennot on Finnairin ja hotellikin hyvällä sijainnilla keskustassa, ei huono. Niin ja tuohon sisältyi myös aamiainen. Voin suositella teille vertaa.fi, trivagoa sekä hintaseurantaa.

Tänään illalla leivon juustokakun ja lepään. Eilen hoitui shoppaukset sillä aikaa kun koira oli hoidossa. Ehdin kotiinkin ihmisten aikoihin 22.30 juttelemaan matkoista. Ennen kuin saatiin kaikki pulkkaan kello olikin jo yli puuolen yön, mä olin aivan rikki, enemmän rikki kuin mikään muu päivä täl viikolla ja vielä pitää herätä huomennakin. En tiedä miten kestän tän työn ja vapaa-ajan rasituksen. Huomenna menee koko päivä töissä + perhepäivällisillä, kumpaakaan en voi skipata. Ja sunnuntaiksi mun äiti on kaavaillu taas pitkän kaavan grillailua ja ensi viikoksi pitäisi varata lääkärinaika sekä katsastus.. autokin olis hyvä pestä.

Mua vähän ärsytti kun mun työttömäks jäänyt kaveri joka on myös raskaana hehkutti eilen että se on onnellinen työttömyydestään. Toki harmittaa ettei ole tuloja, mutta näin raskaana on kiva vaan maata kotona ja mies maksaa ruoan ja elämisen. Musta tuntuu taas pahalta sen takia, että tässä koko ajan kamppailen itsekin raskaana ja yksin, käyn töissä, hoidan koiran ja vielä ylityöt. Olenko jotenkin itsekäs vai miksi musta tuntuu että on väärin leuhkia asialle mihin ei ole millään tavalla etuoikeutettu?

Tänään aamulla sattui taas sama episodi kuin vähän yli viikko sitten. Kävellessämme viereisen talon vierestä alkoi pakettiautosta hypännyt remonttimies haukkumaan minua. Se sanoi saman kuin viimeksikin "vie se koiras helvettiin paskomasta täältä saatanan ämmä". Mun piti oikeesti vähän aikaa miettiä että miten tollaselle törkeelle kusipäälle voi vastata. Mutta en mä saanut mitään sanottua kun se huus uudelleen niin et pihoissa raiku ja väläytti keskaria ja kaahas pois. Huusin kyl perään, että eiks sulla ole mitään parempaa tekemistä. Sen jälkeen tajusin että olis pitänyt ottaa rek-numero ylös, tehdä valitus sekä isännöitsijälle että sille firmalle missä se on töissä. Ens kerralla sitten. Kuvaankin tapahtuman ja teen rikosilmotuksen koska se äijä on aivan varmasti rasisti tai sit päästään seonnut koska se miten se käyttäytyy mua kohtaan on niin agressiivista et pelkään että se käy ens kerralla käsiksi muhun tai mun koiraan. Enkä tosiaan tiedä mitä tekisin, se on kadun varressa (ei piha) mistä saa kävellä kuka tahansa ohi eikä koiran pissaamista kadun varressa olevalle nurmikolle ole mitenkään kiellettyä. Vapaa maa. En ole nähnyt että se koskaan kenellekkään toiselle huutaisi. Mutta ilmeisesti siihen ei ole kukaan koiraihminen vaan samaan aikaan sattunut. Mä oon niin vihanen kun mä ajattelenkin, se oli niin törkee mulle, että melkeen itkin kuin pieni lapsi. Mä en tiedä mitä muuta sanoisin sille ens kerralla kuin että "ei kiinnosta". Mä en pysty huutamaan sen kanssa kilpaa keskellä katua taloen ympäröimällä alueella kello 8 aamulla. Se on vitun perseestä. Itse näin yks ilta että eräs tyttö käveli sinne pihalle asti, koirat pasko sinne, se keräs kakat ja käveli pois. Silloin ei ollut ketään remppafirmaa paikalla mut se että mun koira kävelee ees siitä niin tyyppi alkaa huutaa ihan kybällä. Mä en ala kiertämään sitä kohtaa millään tavalla. Huutakoot, mä en anna periks tollaselle tyypillä jolla ei ole mitään perusteluja sen vittuiluille.

S