Sain viimeisimpään kirjoitukseeni monta ihanaa ja kannustavaa kommenttia. Kiitos niistä.

Puhuin äidin kanssa puhelimessa äsken ja hän ihmetteli kun olen ollut jotenkin etäinen pari päivää, vastaan puheluihin vasta illemmalla ja hän on huolissaan. Sitten kerroin avoimeista tunteistani mitkä on viime päivinä vaivanneet. Juuri siitä kuinka monet vaan taputtavat selkään ja kehottavat pärjäämään ilman minkäänlaista käsitystä miltä tuntuu olla näin yksin kun elämässä on tapahtumassa maailman suurimpia muutoksia. Raskaus, äitiys ja synnytys, kaikki on todella isoja juttuja, raskaita ja mun olo on maailman yksinäisin juuri nyt. Mutta äidin kanssa puhuminen helpotti mieltä. Ja hän sanoi, että voin aina soittaa jos tuntuu siltä, vaikka olisi yö. Toivottavasti voin olla yhtä hyvä äiti mun lapselle mitä mun äiti on mulle.

Palaten siihen sänkyyn. Elikkä kävin tosiaan IKEA:ssa hiljattain ostamassa kosteussuojan, lakanat ja peiton sekä tyynyn. Mobile on tori.fistä ja maksoi sen 18euroa. Tähtilakanat Ellokselta mitkä käsin pienensin vauvalle pussilakanoiksi ja päällystin myös samasta kankaasta reunapehmusteen johon ompelen juuri pieniä naruja joilla saan pehmusteen kiinnitettyä pinnasängyn reunoihin. Tähtilakana maksoi n.14e alen jälkeen. Nyt peitto on niin muhkea, että vauvaa ei alle voi laittaa tai se hukkuu sinne. Päällä oleva ruskea palmikkopeitto on Pentikin ja se maksoi fb-kirpppiksellä 15e. Tähti koristetyynyn päällinen on löytö kesällä lastenkirppikseltä. Samoin nalle, se oli 2,5e. Tuon hevosen tilasin käsityönä fb-kirppikseltä, se ooli 10e. Luulin sitä paljon suuremmaksi mutta omapahan on syyni kun en tarkemmin kiinnittänyt huomiota kokoon. Rakastan tuota sänkyä. Mulla on vielä se harmaa/vaaleanpunainen tikkipeitto jos haluan vähän sävyä muuttaa jossain vaiheessa niin voin sen tuohon päiväpeitoksi asetella. Se käy myös lapselle lattialla olevasta leikkimatosta vaikka ohut onkin.

Ainoa mikä harmittaa on sitteri mitä multa ie löydy. Ajattelinkin että käyn sellasta kattelemassa Vantaan Petikossa sijaitsevasta Lastentarvike Outletistä. Semmonen perus Emma sitteri makso siellä 29e uutena ja nyt voisi mahdollisesti olla joku ale. Itse leikkimatto tai lelukaari johonkin maton päälle tulee vasta sit kun pienokainen on muutaman kuukauden ikäinen. Aluksi voidaan tutustua rauhassa toisiimme. Kyllä mä niin odotan että vauva on täällä.

Henkareita olen saanut äidiltä ja muutamasta kaupasta mutta niitä on yllättävän vaikea saada, joten kaveri bongasi niitä Zara home-postimyynnistä ja tilasi pari kappaletta.

Tosiaan ystäväni on töissä WSOY:llä ja hän kävi nappaamassa mulle "Kulta pieni-vauvakirjan" ja sai siitä alennusta. Maksoin sitten hänelle kyllä rahan korkoineen takaisin. Mutta tää kirja on aivan ihana! Mä tykkään tosi paljon sen kuvista ja sen paksuudesta. Olen nyt kirjoittanut sen täyteen kaikkii ajatuksia mitä siihen vaan voi ja saa kirjoittaa ennen synnytystä. 

1476733_10153623685930463_1733141288_n-n

Lisäksi olen täältä blogista ottamasssa kuvia sekä tekstejä ja tekemässä niistä oman odotuskirjan muistoksi. Tosin sen tekeminen tapahtuu varmasti rauhassa vauvan synnyttyä. Jos sitten edes aikaa siihen jää..?

Tilasin kuukausi sitten Etsystä itselleni tämmösen statement kaulakorin. Makso jotain 12e? Sitä luokkaa oli.. Tässä meni tosiaan reippaat 4 viikkoo ellei enemmän ennen kuin se tuli Singaporesta mulle mut täytyy kyllä sanoa, että hintaansa nähden todella upea ja näyttävä! Laadusta en tiedä mutta tuntuu vankalta ja tukevalta=)

1531584_10153638188750463_1232670120_n-n

Meen nyt vielä erikseen vastaamaan teijän kommentteihin!r

S