Viime yön unet oli hyvii kunnes aamulla ei mennyt enää putkeen. Kuinka tyypillistä meille nykyään.

Unta 1.30-3.30

Syöttö 3.30-4.00

Unta 4.00-5.30

Syöttö 5.30-6.30

Unta 6.30-8.30

Olin toooosi ilonen tässä vaiheessa kun oltiin saatu nukkua kolme tommost pätkää, ihan luksusta!

Tän jälkeen tyttö ei enää nukkunut. Otin rinnalle syötin ainakin 5 kertaa, korviketta ja rintaakin päälle viel.. Koko ajan kitis ja inis, vaihoin vaipanki joskus 10 aikaan et sais edes sen tunnin pari nukkua mut ei.. koko ajan semmost itkua, vartti hiljaa, taas itkua..

No lopulta aika loppu väsynyt olin kun noustiin 12 aikaan. Ekaks lenkille ja senki aikaan tyttö itki. Sit halusin aamupalaa mut ei siit mitään tullut kun tää vaan itki. Annoin lisää maitoa niin lopulta 13 jälkeen nukahti. Söin, meikkasin, leikin koiran kanssa ja 13.35 lähdettiin jo ajelee Vantaalle kun pelkäsin koko ajan et alkaa se itku. Aika hyvin nukkui 14-18 kun oltiin kaupoilla. Äiti osti huonekaluja mun veljen huoneeseen ja käytiin ruokakaupassa, tarvitsin tytölle maitoa ja vaippoja.. itselle ostin vähän hedelmiä, jauhelihaa, limua, karkkia.

Käytiin syömässä hampparit ja lämmitin siellä ekan kerran 17 aikoihin tytölle korviketta jonka syötin, tosin hän melkein sen oksensi kokonaan ulos. Nukkui kuitekin suht tyytyväisenä sit vielä kauppareissun ajan, vaikkakin jäi autoon lämpimään veljeni kanssa kun käytiin pikasesti äidin kanssa ostoksilla.

Sit kävin vielä juomassa kahvit äidillä. Kotona oltiin joskus 19.40, saman tien koiran kans lenkille, tyttö vaan vaunuihin ja that's it. Naapuri lahjotti kello 20.00 saunavuoronsa mulle eilen ja olin haaveillut siitä. En kuitenkaan tajunnut ajankulua äidillä ja niinhän siinä kävi että tultiin kotiin tasan kello 20. Ja mulla ei ollut mitään valmiina ja vielä puhelimesta loppui akku, akkua olis tarvinnut saunassa koska se on mun ainoa kello. Sit tyttö alko vähän itkeskelee. Joskus 20.15 tyttö nukahti makkarissa.

Olisin niin halunnut saunaan vuosien tauon jälkeen. Onneks äiti lupas et saan mennä niitten vuorolla ens viikolla saunaan. Mua vaan etoo tää kämpän kylmyys.

Nyt oon vaan tässä pari tuntia yrittänyt yhdelä silmällä kattoa telkkaria, viettää aikaa koiran kans kun tyttö on nukkunut. Nyt on tyttö äsken taas heränny ja syötetty. Katon nukahtaako uudelleen et päästään ulos pisulle koiran kanssa ja minä sen jälkeen suihkuun vai yritetäänkö vielä odotella ihan tonne puoleen yöhön asti kun sillo loppuu yks ohjelma mitä kattelen.

Huomenna tulee mulle kaveri kylään kello 13. Ja ilta menee perheen kanssa äidillä, tapamme mukaan.. eli ajelen sinne 16-17 aikoihin.

Maanantaina ei ole mitään ja tiistaina meen kattoo sitä 9 kymppistä mummoo. Torstaina on neuvola 10.45 ja lauantaina ystäväni kutsui minut vauvan kanssa brunssille=) 

EDIT:

Ostin tänään vaan Tuuti-korviketta vauvalle. Kuulin että se olisi suomalainen ja siinä ei olisi jotain lisäaineita.. saa nähä onko siitä mitään hyötyä. Oon tähän mennessä syöttänyt Nan 1:stä ja muutaman kerran Tuutia. Lisäksi meillä on tosiaan d-tipat ja relatipat päivittäin käytössä. Omaa tissiä olen tänään antanut huonosti :(

Lisäks ostin niitä Pamperssin pienimpii vaippoja taas, paketti on 4,95 ja siinä on 25 kappaletta. Mä en ole pitänyt kirjaa kui pitkään nää riittää. Liberon paketissa oli 28 kappaletta ja makso must saman verran mut saatiin Kättärillä Liberon lahjapaketti mukaan mis oli näit vaippoja ja niistä ainakin meillä tuli kaikki ulos, en tiiä oliko asennuksessa vikaa vai tuotteessa:D

Oon tänään tosiaan huutanut Tricot slen-nimistä kantoliinaa. Me ei lähdetty testaamaan Björn Borgin rintareppua vielä koska niitten sivuilla puhuttiin 3,5kilon rajasta. Ja Manducan ostaisin jos sen sais alle 40e.

Mua harmittaa ja melkeen itkettää,se että sain eilen kuulla neuvolassa että meijän neuvolatäti on lopettanut työt siellä. En tiedä yhtään mitä on tapahtunut, mutta hän ei palaa sinne enää koskaan :( Just kun vauva synty. Jotenkin otti ihan sydämestä. Olin odottanut sitä koska hän tiesi tarkkaan kaiken mitä sydämelläni oli, yksin odottamisen ja synnytyspelon myötä kulttuurillisiin eroihin. Ja nyt sain jonkun uuden tyypin joka ei ymmärrä mua eikä olla yhtään samalla aaltopituudella. Ainoa hyvä puoli hänessä on että on erinomainen lasten kanssa. Harmittaa:(

Juuri nyt jos saisin toivoa mitä vain toivoisin taloa missä on hissi tai asuntoa missä on pieni piha :D Sillon koiran voisi päästää pihalle pissalle tai ainaskin saisi kaikki kamppeet kerralla ylös.

Eli miettikää ihan sellasta normitilannetta:tuut kotiin kaupasta ja joudut raahaa portaita pientä vauvaa kainalossa, yleensä aika painavaa kassiakin missä on vauvna tarvikkeet, tutit, vaipat, vaihtovaatteet, korvikkeet yms. Ja sit se kauppakassi. Mulla se jää tästä syystä aina autoon koska ne saa kannettua näitä kaikkia turvallisesti ylös. Ja en voi enää mennä hakemaan kassia kun tyttö on ylhäällä, tai voin mutta pelkään jättää hänet. Joten tässä vaiheessa olen jo muodostanut itselleni dilemman.

Niin ja suosittelen kaikille odottaville ostamaan sitterin ennen kuin vauvasyntyy. Mä itse jumitin tän asian kanssa koska haaveilin ostavani koliikkikeinun tai tärinäsitterin käytettynä. Kas kumma kuitenkin aika vierähti, en saanu semmosta huudettua koskaan alle 50 euron hintaan mitä yritin ja lopulta kun tyttö synty mulla ei olekaan mitään sitteriä. Ja nyt en pysty siis laskemaan tyttö mihinkään missä sen voisi siirtää mukaan esim, suihkuun. Joku voisi ajatella, että ei sen vauvna kuulu olla siellä suihkussa mukana tai tarvii olla koko ajan siin lähellä. Mutta kyllä mä näen asian niin että se helpottais kummasti elämää. Nykyään joudun pitää suihkun ovea auki (tervetuloa rintatulehdus) ja samalla pysäyttää kuuman suihkun vähän väliä vain varmistaakseni ettei vauva itke. Silti tekis mieli juosta ulos suihkusta tarkistamaan ettei vauva itke.

Niin ja mua harmittaa, että oon niin kiireinen etten ole ehtinyt kirjoitella vauvakirjaan. Lupaan kuitenkin alkaa kirjottelemaan paperille kaikkea päivittäin ja liimailla vauvakirjaan.

Omasta kunnostani sanoisin sen verran, että huomenna menen vaa'alle ja vaikka en usko että se mitään suurta eroa näyttää viime kertaan niin housut tippuu päältä. Ja oon syöynyt vähemmän tällä viikolla. Tosin en vähemmän herkkuja vaan vähemmän ruokaan. Mulla on hirvee himo appelsiineihin ja omenoihin ja sit herkkuihin.. eli suklaata menee ja limua.

Nykyään pesen vaan vauvan pyykkiä. Ei mulla tuu pyykkiä kun tuskin käyn missään verrattuna entiseen. Ja vauvalle puklailee minkä kerkii ja kakat ja pissatki tulee usein läpi vaipasta. Ainakin jos on paljon pissaa.

Vauva on nyt nukkunut enemmän tai vähemmän usemman tunnin. Annoin välissä vaan maitoa. Voisi koko poppoon lähtee siirtämään makkariin.. nukuttais sikana. 

S