Olen palannut tällä viikolla omaan vak työhöni ja tyttö on aloittanut virallisesti hoidon. Hoito on mennyt hyvin ja töissäkin mutta silti tuntuu jotenkin todella vaikealta tää koko paletti. Minulla on kello 8 alkavat työvuorot, olin itse toivonut esim. 9. Nyt tämän viikon koira on ollut hoidossa joten aamut jotka tuntuu nyt jo hyvin vaikeilta tulevat vaikeutumaan entisestään.

Herään kello 6, kello 7 mennessä olen tehnyt omat askareeni ja silloin menen herättämään vauvan. Tuntuu niin karulta herättää vauva ja pakottaa syömään aamiainen. Parina aamuna teinkin niin,että en herättänyt ennen kuin oli pakko lähteä joten puin saman tien vaatteet ja ulkohaalarin ja hypättiin autoon. Hoitaja oli ehdottanut että hän voisi antaa aamupalan tytölle kun vien tytön sinne 7.30 ja ajan töihin.

Tietenkin kun koira tulee takaisin ja alamme jälleen kävelemään hoitoon niin pitääkin varata ainakin 30.min aamukävelyyn eli joduumme lähtemään ehkäpä jo seiskan jälkeen tarhaan.

Perhepäivähoitajan hoitoaika alkaa virallisesti 8. Joten muita lapsia ei ole kun vien tyttöni ja minua suoraan sanottuna häiritsee noin aikaiset aamut kaikin puolin joten aionkin kysyä että voisin tulla vaikka yhdeksään, se helpottaisi todella paljon aamujamme.

Fiilikset on sekavat koska tyttö valvotti monta yötä ja iltaa kun hoidon jälkeen on tottakai normaalia väsyneempi. Aikaa meillä ei ole paljon yhdessä nykyään. Ja viikonloppu jota odotin niin kovasti on mennyt ihan sekavissa fiiliksissä, tytön rytmi on ihan sekaisin ja ollaan taas valvottu ja kummasteltu ja yritetty rauhottaa menoa olemalla vaan kotona mutta silti kaikki päikkärit jäi välistä ja itki paljon väsyneenä luonnollisesti.

Olenkin miettinyt tulevaisuuttani. Voisinko sittenkin tehdä vähemmän töitä? Olemme etsimässä kotia. Olen kolme kuukautta katsellut asuntoa n. alle 5 kilometrin etäisyydeltä. Nyt kuitenkin on alue laajentunut kun valinnanvaraa ei ole paljoa ollut. Eräs läheiseni muuttu juuri paikkaan mikä on aivan ihana lapsiperheille. Uudisalueella kodit ja miljöö on loistava pienelle lapselle. Vaikka kilometrejä on 15 ja joutuisin ajamaan isompia väyliä pitkin töihin niin minulla olisi mahdollisuus saada paljon seuraa ja varmasti hoitoapuakin koiran ja vauvan kanssa. Ehkäpä tämä voisi olla meille hyvä ratkaisu, ainakin seuraaviksi muutamiksi vuosiksi. Mutta kun rakastan tätä paikkaa missä olemme nyt. Mutta täällä ei rehellisesti ole mitään lapsille. Missään pihalla ei ole leikkipaikkaa ja kaikki asunnot ovat hissittömiä ja parvekettomia yms. ruokakauppoja ei ole lähimaastossa. Tuolla olisi kaikki.

Olen vakavasti harkitsemassa sitä aluetta.

mama