Kuvat otettu la iltana joten ne on oikeasti 37+6 mutta tältä päivältä ei ole muita kuin kaverin järkkärillä ulkona otettuja lumisia masukuvia joita en ole saanut vielä käsiini. Lähdin sinne lyhyellä varotusajalla. Ja illan olin äidilläni 19-23. Tultiin vähän aikaa sit koiran kanssa kotiin.

1490947_10153582064640463_1226120277_n-n1458766_10153582065385463_1778958986_n-n

 

Mun äiti ei tule synnytykseen. Oon tiennyt sen alusta asti, että sille se synnytys on jotenkin vaikea asia ja niin on mullekin. Puhuttiin asiasta tänään, siis ei ollut kyse siitä että hän olisi kieltäytynyt mutta suhtautuminen asiaan oli todella kökkkö. Parempi näin, olenkin ajatellut että en halua kenenkään todistavan mua siinä tilanteessa=)

Mun täytyy nyt avautua yhdestä ei kovin hauskasta raskausoireesta; mulla on ollut päivittäin jatkuvaa ripulia yli viikon. Ajattelin että en ala blogin puolella tästä puhumaan mutta asia on alkanut todella vaivaamaan minua kun mikään ei auta. Neuvola sanoi että vauva voi painaa suolta ja siksi on näin mutta itsestäni alkaa tuntumaan voisiko jotain muuta olla huonosti. Soitan tästä huomenna neuvolan neuvonta puhelimeen.

Synnytys ei sinänsä jännitä enää eikä tunnu että vauva ainakaan ennen joulua tulisi, muutama oikei n kipeä supistus on koettu kerran kaks päivässä täl viikolla mutta siihen se onkin jäänyt.

Eilen mun luota tultiin hakemaan se astianpesukone joka seiso mun olohuoneessa ainakin sen 4 viikkoa. Osittain ilmatteeksi saatu astianpesukonehan oli uusi joten sain siitä suhteellisen hyvin rahaa, siltikin joudun satsaamaan n.70-90e jotta saan tilalle sen 60cm. Todettiin vaan pitkän pähkäilyn jälkeen että emme saa sitä 45cm konetta asennettua tuohon ilman että lopputulos näyttäisi rumalta kun pitäisi se 15cm saada piilotettua erilaisilla levyilla. Saa nähä milloin ostan uuden, luultavasti odotan joulun jälkeen.

Joulu lahjojen suhteen olen tällä viikolla saanut postitse monet eli tilanne näyttää tältä

Kaverit; kahdelle piti ostaa, molemmille ostettu (saatan vielä tiistaina käydä jotain pientä ostamassa)

Äiti; ostettu, Veli; ostettu, Veljen tyttöystävä ; ostettu, Veljen tyttöystävä; ostettu useampi

Veli; työn alla kallis kello porukalla, Veli;työn alla lahjakortti porukalla, Veli; piti ostaa tietokone mutta näillä näkymin ostan jotain muuta, toivonut korvakoruja ei missään nimessä vaatteita

Eli suurin osa hoidettu. Nyt kun saan tällä viikolla hoidettua pois alta noi kaverit ja luovutettua ne lahjat niin se onkin siinä. Loppujen kanssa uskon että hoituu kun porukasta joku menee valitsemaan kelloa, toinenn lahjakorttia yms. Niistäkin on neuvoteltu paljon tänä viikonloppuna.

Saan ensi viikolla vauvalle lämpöpussin ja turvakaukalon + telakan.

Homma meni loppujen lopuksi niin, että kyseinen kaveri tosiaan pisti ne välit poikki. Yritti soittaa mulle eilen mutta en vastannut. Oli sanonut äidilleen, että ei aio maksaa minulle rahaa takaisin. Joten luultavasti en tule niitä rahoja ensi viikolla tililläni näkemään. Mikä on erittäin harmillista tässä tilanteessa kun oma rahatilanteeni on mikä on. Kuitenkin päätin ostaa turvakaukalon+ telakan siltä toiselta LUOTETTAVALTA kaveriltani ja ne ollaankin mulle ensi viikolla tuomassa=) Jippii! Se on niin tärkeetä saada viimenen tarvike nyt perille ennen kuin lähtö sairaalaan tulee. Makselen sen sitten vaikkapa niillä pesukoneesta saaduilla rahoilla tähän hätään. 

Sitten raha-asioihin. Sain nyt luottoa sen verran että saan maksettua asuntolainan huomenna. Muut laskut maksan 23pv tulevasta palkasta joka ei varmasti riitä kaikkeen. Joten on varmaan ookoo paljastaa että menin laittamaan toimeentulohakemuksen kaverin kannustuksesta perjantaina. En usko, että saisin mitään tukea sieltä. Vaikka yksi palkka oli todella pieni niin marraskuussa olen saanut kuitenkin normaalin palkan ja 23.12 saan vielä palkkaa.. eli ottaen huomioon vielä asuntolainani ja autoni on hyvin epätodennäköistä että sieltä mitään heruisi. Yrittänyttä ei kuitenkaan laiteta. Maksoin aika monta euroa kirjastossa ja pankissa että sain nää liitteet ja jouduin käymään kaksi kertaa sosiaalitoimistossa jättääkseni kaikki liitteet joten toivon todella että edes vähän tukea tulisi, vaikka sitten vauvan turvakaukaloon jos ei muuhun. En mä tiiä. Koen tän tilanteen stressaavaks koska se tapahtuu juuri nyt ennen laskettua. Olispa tapahtunut aikaisemmin tai myöhemmin. 

Ensi viikolla on neuvola torstaina, samana päivänä on kampaaja (mennään opiskelija kouluun..)

Keskiviikkona on synnytysvalmennus.

Muuten käydään varmaan ainakin kerran jouluostoksilla, nään tiistai iltana kavereita ja leffaankin yritän ehkä ehtiä..

S