Meillä oli tänään aivan ihana päivä. 

Okei aamulla oli vähän vaikeuksia herätä kello 9 kun oltiin nukuttu taas joku alle 4 tuntia useammassa pätkässä mutta oltiin joskus 11 jälkeen jo ystävän luon brunssilla, olin ennen sitä käynyt koiran kanssa lenkillä, syöttänyt tytön, vaihtanut vaipan ja käynyt vielä kaupassa hakemassa croisantteja, ostanut suklaamuffinsseja sekä appelsiinimehua ja ystäväni oli valmistellut omasta puolestaan kaikkea ihanaa meille. Tyttö heräsi joskus 9.30 ja nukahti joskus 11.30-13.. Sit oli taas hereillä mutta iloinen, rauhallinen, söi ja katteli ympärilleen. Ystäväni on lapsuudenystäviä ja hänen perheensä kovasti halusi nähdä pienen tyttäreni joten ystäväni kysyi voisiko hänen vanhempansa tulla käymään. Kyllähän se mulle sopi, olivat kuitenkin 7 -vuotiaasta alkaen katelleet munki naamaa:)

Kun vanhemmat lähtivät kello oli jo yks kaks 14 ja vilkaistuani puhelintani joskus 14.30 oli sen mummon poika kirjoittanut viestin, että olen tuomassa sinulle vauvan tarvikkeita 15.15. Siis mummon joku ihana ystävä oli lahjottamassa mulle ison kasan vauvan tarvikkeita, mm. vauvan kantorepun. Olin tottakai todella iloinen tästä. Puhuimme perjantaina monta kertaa asiasta ja sanoin ettei tarvitse niitä erikseen tuoda minulle vaan voin ottaa ne kyytiin tiistaina kun olen menossa vauvan kanssa katsomaan mummoa. Mummo kuitenkin halusi välttämättä että poikansa tuo ne tänään kello 16. Ajattelin että olen hyvissä ajoin kotona mutta menikin siellä brunssilla tosi pitkään syystä jos toisesta ja yllättäen hän ilmoittaa tulevansa paljon aikaisemmin. Mua lievästi sanottuna ärsytti.

Joskus 14.55 mentiin sit kaverin kanssa alas mun autolle. En enää kerennyt lenkittämään koiraa ja koira osoittikin mieltään lähtemällä karkuteille. Hän ei ollut sitä pientä parin metrin matkaa ulko-ovelta autolle hihnassa koska tottelee aina todella hyvin mut nyt se vaan lähti metsään ja mitä enemmän sitä käskin ja sen perässä juoksin, sitä kauemmas se meni. Lopulta saatiin se autoon mut lievästi sanottuna ärsytti vaan enemmän et mä olin taas jotenkin onnistunut stressaamaan itteeni for no reason.

Tavarat oli aivan ihanat, niitä riitti. Oli imetystyynyyt, kantoliinaa, kantoreppua, vaatteita, leluja, kirjoja..

Meinasin mennä nukkumaan mutta tyttö oli ihan hereillä ollut siitä kello 13 asti. Joskus 17 aikoihin hän nukahti ja just kun mun silmät oli menossa uneen 18 aikaan alkoi se itku, syötin ja otin kainaloon, joskus 19 aikaan havanhduin nukahdettuani vähän sohvalle. Sit tyttö vetikin sikeitä. Mä heräsin kokkaamaan illallista, laitoin pyykkiä, siivosin, tiskasin.. Kattelin putousta ja sit laitoin tytön kantoliinaan ja lähdettiin ulos lenkille.

ISO VIRHE. Tänä suomalainen kanga niminen kantoliina oli mun selälle liikaa, Mä en ensinäkään osannut ilmeisesti asentaa sitä oikein, tytöllä oli tosi tukala ola mun talvitakin alla kantoliinassa puolipukeissa. Ja se 20 minuutin lenkki oi muuten suht ookoo, just ja just kestin sen mut sit ihan lenkin lopussa tajuan et hitto mulla on tippunut lapanen johonkin matkan varrelle joten käveltiin melkein koko lenkki uudelleen takas päin et löydettiin se, siin vaihees kirosin sen kantoliinan perseeseen. Sit kävikin niin et voitin tänään huuto.netissä tricot slentin huudon, jippii! Mielellään kokeilen sitä kun se on trikoota, tää oli ihan kökkö.

1624166_10153727772490463_1088159178_n-n

Tyttö heräs lenkin jälkeen, otin rinnalle imetykseen noin puoleks tunniks ja sit kateltiin greyn anatomiaa ja koska tyttö ei näyttänyt ollenkaan väsyneeltä ajattelin et mä voisin nyt kokeilla sitä et otan tytön suihkuun mukaan. Laitoin hoitoalustan lattialle maton päälle ja tytön siihen. Otin vaipan pois että saa peppu vähän tuulettua koska punaisuus oli tänään vähän taas lisääntynyt.. Sit menin ite suihkuun siihen puolen metrin päähän.. Istuin ja tuijottelin tyttöä joka oli aivan ihana<3 Rauhallisesti katteli ympärilleen ja jumppas jaloillaan ja jokelteli. Ihan rauhassa sain suihkussa olla kunnes tyttö teki kakat siihen ja piti sit pestä tytön peppu ja laittaa vaippa..Suihkun jälkeen syötin tyttöä, ei se vielkään halunnut nukkua. Aloin itse vähän väsymään, halusin kuitenkin kovasti tulla vielä kirjoittamaan. Noin vartti sitten tyttö lopulta nukahti syötettyäni hänet taas moneen kertaan ja vietyäni makuuhuoneeseen ja nukutettuani sielä kattoen hetken telkkaria. Nyt ite oon vielä olkkarissa. Otin iltapalaa ja ajattelin kirjottaa vielä vauvakirjaan mitä oon lykännyt monta kertaa mut alkaa kyl silmät väsyy niin paljon..

S