Mun mielestä on jotenkin todella kummallista missä muodossa kateellisuus, erityisesti suomalaisten ihmisten häikäilemätön kateus tulee netissä ilmi. Varsinkin tälleen blogeissa ja kommenteissa. En nyt ala väittämään että juuri saaduissa kommenteissa olisi kateellisia mutta tähän ilmiöön törmää kyllä netissä blogissa kuin blogissa.

Olen usein miettinyt, että mikä on tämän taustalla?

Voisiko selitys olla yksinkertaisesti se, että ihmisiä ärsyttää se että toisella menee hyvin ja se kirjottelee siitä netissä. Periaatteessa se ihminen ei tee mitään väärin mutta se tapa miten se kirjoittaa saattaa saada lukijan karvat pystyyn. 

Olen itsekin blogissanit törmännyt tähän. Ja yleensä noin muuten vaan negatiivisiin kommentteihin. 

En kaipaa mitään puolustelua sille mikä on blogini tai kuka olen. Olen sen osan tähän ikään mennessä jo selvittänyt itselleni mutta kysynkin sinulta lukijani: tiedätkö sinä kuka sinä olet?

Jokainen joka on tietoinen siitä kuka on, mitä haluaa, miksi tekee mitäkin pystyy toimimaan rationaalisesti ja ainakaan minun maailmaan ei mahdu muiden ihmisten pahoittaminen netissä ilman mitään syytä.

Syytähän ei voi olla jos et tunne toista. Ainoa ärsytys mikä sinuun tulee on se miten itse tulkiset lukemasi.

Ja mä olen itse muutenkin ihmisenä semmonen joka ei jokaista asiaa ota niin pilkun tarkkaan mutta näköjään lukijoitani se jotenkin häiritsee ja he kokevat tarvetta neuvoa minua sellaisissa asioissa joiden neuvomatta jättäminen ei minua haittaisi.

Hoidetaan homma näin asiallisesti- pidetään kiinni siitä mistä tämä todella kertoo. Matkasta äidiksi, yksinhuoltajaksi.