Tää päivä ei ole ihan ollut mun päivä. 

Aamu oli kiva ja odotinkin innolla kello 15 treffejä kaverin kanssa jotta päästään IKEA:n ostelemaan vauvalle viimeset tarvikkeet sänkyyn. Kaveri teki täydelliset oharit. Puhelin oli kiinni kello 15 ja multa meinas päästä itku. Hammasta purren päätin että lähden sitten yksin, olin odottanut sitä niin paljon. Ja ainoa syy miksi meijän piti mennä kaverin kanssa sinne oli se, että hän halusi syödä lihapullia. Ja ilman autoa hän ei pääse sinne helpolla, tavallaan olin siis tekemässä palvelusta mitä nyt kavereille yleensä tekee. Mutta kun tajusin että hän nukkuu vielä kello 15 enkä voi tavoittaa häntä niin suorastaan hermostuin. Lähdin kuitenkin matkaan ja IKEA reissu meni muuten hyvin mutta piipahdin sitten automaatille katsomaan tänään tullutta palkkaani.

En liioittele kun sanon että vatsassa asti väänsi kun katsoin tiliäni. Palkka 443 euroa. Katsoin monta kertaa uudelleen. Miten se on mahdollista? Onko veroprosenttini ylittynyt? Onko äitiyspalkkani tosiaan näin huono? Mitä on tapahtunut? Tässä on tapahtunut virhe. Sen täytyy olla virhe. Olin odottanut kahden viikon palkkaa jonka pitäisi olla vähintään tuo tuplana, tai edes 700-750e. Asuntolainani menee tuosta palkasta ja saamani summa ei riitä läheskään siihen.

Koko kotimatkan mietin mitä ihmettä..

Kotona piti vielä lähteä koiran kanssa ekana tuiskeeseen ennen kuin pääsin tarkistamaan palkkanauhaani verkosta.

Mielestäni siinä on käynyt virhe. Minulla on kuukausipalkka ja vaikka veroprosenttini on korkeampi juuri nyt ja olen ollut talvilomalla lokakuussa niin tossa on jotain hämärää. Toivon niin. Tosiaan siellä oli myös semmonen kohta "äitiyspalkka 849e" sitten alempana -849 kuukausipalkan korjaus. En mä tiiä. Olen hämilläni, tämä on outo ja erilainen palkka. En tiedä mitä teen nyt. Joudun lainaamaan että saan edes välttämättömät maksettua.

Minua ahdistaa ja harmittaa.

S