Unohdin aiemmin kertoa muutosta. Eli tänä aamuna heräsin 9, vein koiran lenkille, söin pikaisen aamupalan, pakkasin kamppeet autoon. Jätin avaimet ja kirjeen pöydälle. Sitten ruokakaupan kautta uudelle asunnolle, vielä tavaroiden roudaaminen ylös ja se vei 3 hissillistä :D Ja sitten pikainen lenkki koiran kanssa vielä ennen töitä.

Illalla 19 aikoihin kun olin töissä tuli puhelu oudosta numerosta ja perään viestiä kämppikseltäni edellisestä asunnosta, että voisinko soittaa. En soittanut.

En tiedä olenko hoitanut tämän kovin aikuismaisesti mutta en keksinyt muutakaan. En ole blogin puolella tarpeeksi avautunut siitä tilanteesta mikä asunnossa oli. Eli kertaan vielä tässä.

Luulin tehneeni sopimuksen kolmeksi kuukaudeksi niin että jakaisin asunnon espanjalaisen miehen kanssa. Todellisuudessa asuin hänen ja hänen suomalaisen tyttöystävän kanssa. Kahden viikon aikana he tulivat yöllä neljän aikaan kotiin yhteensä 3 kertaa. Kerran jopa eri aikaan, eka tuli toinen sit varttia myöhemmin toinen. Ja sen jälkeen alkoi kokkaaminen ja roskien vienti ulos keskellä yötä?

Eivät olleet kuin muutaman yön poissa tyttöystävän asunnolla, eli lopun aikaa kun mies oli töissä niin tyttöystävä oli kämpillä, jopa kipeenä. En yleensä pienestä välitä mutta mua alkoi suorastaan pänniä se, että kaveri teki oharit ja kyykitti koirani takaisin minulle muutaman päivän jälkeen ja kämppis ei ollut yhtään ymmärtäväinen.  

Kun puhuin asiasta kämppikselleni, että koira on nyt täällä kämpillä, tiedän ettei se saisi olla ja yritän löytää uuden paikan sille. Niin vastaus oli että "saa olla korkeintaan pari päivää". Ja syyksi kertoi sen minkä jo tiesin, että vuokranantaja ei hyväksy. Kun pyysin vuokranantajan yhteystietoja, ei ollut kuulemma hyvä idea. Vuokran olen maksanut kämppiksen tilille, eli olen tavallaan alivuokralainen.

Ymmärsin tilanteen hänenkin kannaltaan ja tein oikeasti kaikkeni että koira saisi hoitopaikan, näin ei kuitenkaan käynyt. Joten aloin etsimään asuntoa meille ja yks kaks kaikki tapahtuihin nopeasti ja koti löytyi. Tässä vaiheessa koira oli jo ollut enemmän kuin 2päivää asunnossa, kun puhuin asiasta miehen tyttöystävälle niin hän oli sitä mieltä että koira ei voi olla enää siellä, sanoin samalla että joudumme näillä näkymin muuttamaan molemmat pois. En nähnyt mitään muuta vaihtoehtoa kuin että kaikkien kannalta paras että muutetaan molemmat. Olisin halunnut kertoa, että olen myös raskaana ja tämä asumismuoto kaikkineen yöheräilyneen on minulle liikaa. Mutta en halunnut sotkea asioita enempää.

Oon tutkinut asioita, että mulla olis alivuokralaisena 14 vuorokauden irtisanomisaika. Mutta en koe, että mun pitäs maksaa kun muakin huijattiin, jouduin iltaisin odottamaan kun kaksi ihmistä meni vuoron perään suihkuun ja kärsin usein nälästä kun keittiö oltiin vallattu moneksi tunniksi. Plus että halusin keskustella oikean vuokranantajan kanssa tästä tilanteesta koiran kanssa mut tää kämppis ei antanut sen yhteystietoja.

Mä en tiedä mitä tässä nyt olis vielä keskusteltavaa. Varmaan se haluaa rahaa ens kuulta. Mä en kuitenkaan näe mitään syytä maksaa.

Vuokrasuhteen perumiseen pitäisi olla esim. terveydelliset syyt. No en tiiä onko tää tarpeeks hyvä mut se asunto oli likainen, mä itse imuroin ja pesin kylpyhuoneen kahden viikon aikana kaksi kertaa, tiskasin myös niitten tiskejä. Mun tiskejä ne ei pahemmin tiskaillut eikä kertaakaan pessyt kylppäriä tai imuroinut. En valita, tein sen itseni takia mutta silti.

Näen asian niin, että hän olisi purkanut sopimuksen joka tapauksessa, joten se että lähdin omin toimin oli hänellekin hyvä ratkaisu. Muuten olisin asunut siellä koiran kanssa vaikka väkiste heinäkuun loppuun asti jos hän olisi sopimuksen purkanut, et kyl tää mun mielestä helpotti asiat hänellekin.

EDIT;

Yöllä huomasin sähköpostin kämppikseltä jossa hän vaatii heinäkuun vuokraa ja kertoo, että palauttaa maksun jos saa uuden vuokralaisen? Hmm.. Ja sitten jatkaa, että hyvä kun muutimme koska tilanteelle ei ollut ratkaisua hänen puoleltaan. 

Toi sähköposti alko vaan pännii mua. Ilman muuta se pyytää rahaa mut mä en maksa mitään. Asuin 2 viikkoa siellä, maksoin koko kuun vuokran. Mielestäni sen tyttöystävä voisi maksaa puolet vuokrasta, mä sentään siivoin ja silti mua kohdeltiin kuin elukkaa. Ei kiitos mä en ala edes neuvottelemaan tästä.

S+mini ja toivottavasti stressivapaa elämä.