Huhhuh mikä päivä, ajattelin jo että loppuuko tää koskaan. Olen kyl tosi ylpeä itsestäni!

Otin viikonlopun rennommin kun vatsa on edelleen temppuillut ja oon ollut perheen kanssa sekä vähän järjestellyt joulua varten.

Tänään otin suunnaksi Jumbon aamulla, mutta ennen kuin pääsinkään perille soitti veljeni tyttöystävä ja ilmoitti että Jumbo oli tyhjennetty jonkun hälytyksen takia. Olin aivan pettynyt. Olin suunnitellut meneväni veljen tyttöystävän kanssa ostamaan veljelleni kelloa kultaliikkeeseen ja sitten meinasin vierailla vielä Kicksissä yms. Hän päätti suunnata Myyrmanniin ja mä menin perässä vaikka tiesin että siellä ei olisi mitään..

Matkalla piipahdin Mustiin ja Mirriin koska koiran ruoka loppui aamulla ja halusin joulun kunniaksi ostaa jotain luita. Hoidin ja sain vihdoinkin ostettua samalla kertaa Praque off:ia eli hammaskiven poistoon ja pahaan hengitykseen tarkoitettua ainetta jonka ostamista olen lykännyt koska se on niin kallista mutta koirani todella tarvitsee sitä sen jälkeen kun häneltä elokuussa revittiin ne 9 hammasta ja todettiin että sillä on taipumusta erittäin herkästi kaikkeen hammaskiveen yms tulehduksiin..

Perillä en tavoittanut häntä aluksi joten kävin hankkimassa vähän joulukoristeita Tiimarista. Yks kaks bongasin Timanttiset liikkeen josta piti hankkia Jumbossa alun perin yksi pieni lahja ja samalla kattelin sitä kelloa.. löytyi yksi Gantin kello, laitoin varaukseen jotta voitaisiin veljen tyttöystävän kanssa käydä katsomassa sitä myöhemmin.

Kun hän lopulta vastasi puhelimeensa olin jo itse käynyt kaikki Kappahlit, Seppälät ja Lindexit. Ostin itselleni parit alushousut, yhdelle lahjan saajalle pakettiin vielä täytteeksi vartalovoiteen. Ja sitten kun nähtiin veljen tyttöystävän kanssa niin hän ei ollutkaan kauhean kiinnostunut ostamaan kelloa vielä vaan toivoi että ostaisimme sen alesta ja antaisimme sen veljelleni synttärilahjaksi 25.1. Kyllähän se mulle kävi kun ei missään kultaliikkeessä tänään aleja näkynyt ja itsekin halusin edelleen sinne Jumboon. Joskus 15 aikoihin totesin että lähden nyt ajamaan sinne Jumboon kun täältä ei löydy nyt niitä mitä halusin ja veljeni tyttöystävä katteli kaverinsa kanssa pikku jouluihin mekkoa lähinnä siinä vaiheessa.

Joskus 16 aikaan vihdoin pienen välipalan jälkeen saavuin Jumboon ja sain suht kivuttomasti auton Stokkan autoparkkiin.

Päätin että olen mah nopea. Kävin Kicksissä ostamassa parit lahjat, samalla ostin itselleni hiusvärin (ruskea) oon ihan innoissani värjäämässä tukkaa huomenna takas ruskeaksi kun latvat on vaalentamisesta huonossa kunnossa.

Kävin Anttilassa ostamassa suklaata, meinasin samalla ostaa lahjapaperia mutta ne oli aika rumia..

Suunnistin Hairstoreen ja sieltäkin lähti mukaan yksi lahja. Sokos Emotionissa oli -15% joten meinasin ostaa uuden meikkivoiteen mutta omaa sävyäni ei ollut joten päätin kitkutella äidiltä saamallani meikkivoiteella toistaiseksi.

Tsekkasin myös Vilan alet sekä piipahdin Riverco:ssa, ei mitään mukaan tällä kertaa. Lopulta Zaraan jossa ei ollut alen alea joten saman tien ulos:D

Ja sitten olin lopulta Stokkalla, jouluosastolta ostin par joulukuusen koristetta, niitäkin harkitsin varmaan tunnin vaikka ne makso vaan jotain 2e kappale. Sitten kävin vielä ostamassa lemmikkiosastolta koirille tarkoitettuja suklaita ja lopulta sen sijaan että menisin muualle ruokakauppaan niin päätin käydä Stokkan herkussa. Mikä virhe:D Se oli ihan täynnä ja kaikki vaan jumitti enkä löytänyt juuri mitään mitä etsin ja pikku hiljaa 5 tunnin kävely alko väsyttää.

Kun pääsin kotiin 18.30 söin, vein koiran ulos, juttelin mutsin kanssa tulenko sinne leipomaan pipareita illemmalla vai en.. ja äiti sanoi ettei tarvii turhaan raahautua kun mullakin oli ollut pitkä päivä. Joskus 20.30 meinasin nukahtaa sohvalle mutta päätin ottaa imurin käteen jotta saisin edes jonkinlaisen joulusiivouksen aikaiseksi.

Imuroin, pesin lattiat, pyyhin pölyt, pesin kylppärin, tiskasin, siivosin vaatehuoneen, järjestelin vauvan tavaroita, vaihdoin lakanat, pesin jääkaapin, otin lisää joulukoristeita esille, sytyttelin kynttilöitä.. ja lopulta nyt oon hetken istunut sohvalla lepäille ja kyllä tuntuu selässä ja reisissä asti. Pitkä päivä.

Huomenna meen mun äidille perheen kanssa syömään ja paketoimaan lahjat kun päätin tänä vuonna viedä lahjat sinne sitä mukaan kun oon ostanut ne ettei tarvii sit kannella aattona montaa kassia. Ja todellisuudessa tänä vuonna lahjoja on sen verran vähän ettei ne olis kyl painanut ees mitään:D Mut vein myös ne mitä kaverit on mulle antaneet kun tykkään avaa ne aattona kaikki kerralla.

Mulle jäi nyt huomiseksi hiustenvärjäys, mutta mikäpä siinä kun olisin kuitenkin mennyt suihkuun.. en mee enää tänään kun kello on jo koht 1 yöllä:D Olin kyl tunti sit lenkillä koiran kans ja täyttä päätä menos vielä suihkuunkin kun tajusin paljo kello on!

Jep.

Vauvasta ei mitään uutta, hän ei oo täl viikol varmaa syntymäs ja toivonkin että ens viikolla tulis ennemminkin.Oon nyt ottanut etäisyyttä siihen mun ystävään josta koitui harmia.. Ja se ihmetteli miks en vastaa että välttelenkö. En välttele varsinaisesti mutta on ollut paljon ohjelmaa, vatsa sekasin ja tänään rehellisesti koko päivä liikkeellä niin en ole ehtinyt rupatella. Sitä paitsi hänen viime aikaiset palveluksensa on vähän mua masentaneet, kun ei se näe että mä en jaksa nyt muiden asioita hoidella. Ja sen pitäisi se sanomattakin hyvin tietää. En pidä tommosesta hyväksikäytöstä. Koen että se tekee kaikille ympärillään oleville niin ja mä en suostu siihen.

Perjantaina on neuvola. Ja oikeestaan mulla ei ole ennen sitä muuta suunnitelmaa kuin nauttia!

1491057_10153608023260463_83287625_n-nor

Kuusi pystytettiin jo eilen lähinnä veljieni voimalla, itse sain katsoa sivusta ja oli kyl pitkästä aikaa hieno muovinen kuusi meillä kun äiti oli vihdoin ostanut vähän noita koristenauhoja eikä kuusi näyttänyt ihan reppanalta.

1508454_10153611462840463_811652583_n-no1490960_10153611463015463_422993538_n-no1488362_10153611444570463_4659945_n-norm

Pieniä otoksia kotoani. En ole kylläkään noita vaan joulun takia pitänyt esillä vaan mulla on suhteellisen paljon samanlaisia härpäkkeitä ympäri vuoden..

Päivän ostoksia, Stokkalt ja Tiimarist..

1533375_10153611444450463_910453892_n-no

Toi harmaa enkeli makso 3e Tiimaris ja se meni makkariin=) Kuvaan huomenna sitä teille.. loput koristeet meni mun pöytämalliseen valkoseen pieneen muovikuuseen tadaa!

1503797_10153611424980463_1406413455_n-n

Loppuun oikeen hyvää joulua kaikille ja tämmönen ihana pallo nyt roikkuu meijän kuusessa vaikka pieni ei ole vielä maailmassa niin se on kuitenkin mun sydämessä<3

1503449_10153606898530463_1936747841_n-n

S